SOL·LICITUD D’ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA . Qui pot sol·licitar? Totes les persones tenen dret a accedir a la informació pública ( article 12 de la LTAIPBG ). No obstant això, quan la sol·licitud té per objecte accedir a documents que formen part d’un procediment en tràmit, en què el sol·licitant és part interessada, la sol·licitud s’integrarà en aquest procediment i se li apliquen les normes reguladores del mateix ( disposició addicional primera de la LTAIPBG ).
¿Qui resol? Alcaldia o òrgan delegat. El procedimient s’inicia mitjançant sol·licitud. No s’exigeix motivació, i es pot presentar per qualsevol dels mitjans establerts a la normativa reguladora del procediment administratiu. El termini de resolució i de notificació és d’un mes. Transcorregut aquest termini s’entendrà desestimada la sol·licitud, i, per tant, el sol·licitant podrà interposar els recursos que consideri oportuns, entre ells la reclamació potestativa davant del Consell de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern de la Comunitat Valenciana , que té caràcter gratuït.
